PATAHNYA JALINAN KASIH

Entah berapa lama aku harus menunggu, Tiada cukupkah seminggu Ataukah sebulan engkau menguji setiaku, Sedang dirimu semakin jauh meninggalkanku..

Inikah cinta yang Kau berikan?.. Inikah sayang yang engkau katakan?.. Sedang mimpipun Kau penggal sebelum fajar, hingga tiada lagi indah yang aku rasakan..

Kucoba bertahan dalam penantian namun hidupku bagai berkubang didanau kehancuran, kucoba meronta, namun hatiku semakin tenggelam kedalam palung derita..

Sudah tertutupkah pintu hati?. ataukah tiada pantas lagi aku menyayangi, hingga kau binasakan semua mimpi, mungkin ini kebodohanku namun apakah hina bila perasaan cinta bersarang didalam dada sedang perasaan cinta ini bukanlah aku yang mencipta..

Aku tiada menyesal telah menyayangimu karena engkaulah takdir cinta dari mimpi indahku, namun bila patah jalinan kasih sungguh aku tiada kuasa menyimpan sedih..

Entah mengapa engkau menghukum hatiku dengan asmara., sedang purnama cintamu, masihlah kugenggam untuk..

- S E T I A -