JANGANLAH ENGKAU BERDUSTA

Hilanglah indah kicau simurai, yang bertahta diatas rindangnya dahan, dikala riangmu tiada lagi kudengar, dikala senyummu tiada lagi aku pandang, dikala cintamu tiada lagi berucap sayang..

Masihlah kusimpan rindu, m
asihlah kugengggam sayang dan masih kurasa hangatnya dekapan, namun mengapa kini jiwaku bagai terbakar teriknya matahari, dikala rindangmu tiada meneduh aku lagi..



Begitu besar harapku untuk slalu menjadi abdi setia, begitu tinggi janjimu untuk slalu bersama mengarung samudra cinta, seiya sekata dalam jalinan asmara..

Kau ikat sudah cintaku dilembah hatimu dengan tali setia dan kurelakan sudah hidupku untuk bersatu dibawah atap mahligai yang indah, namun mengapa kepercayaanku engkau balaskan dengan tinta kecewa, sehingga butiran air mata haruslah aku terima..

Entah apa yang harus aku lakukan, sedang keluhku tiada lagi engkau hiraukan, aku rindu cahaya cintamu, seperti disaat pertama kali bertemu., aku rindu kejujuranmu, bukanlah dusta dibalik kata..
- S E T I A -