GETAR CINTA PANDANG PERTAMA

Janganlah terus engkau memandang dengan tatap mata yang menikam juga senyum yang membuat tingkahku tiada karuan, hingga membuatku malu akan debaran hati yang tiada menentu..

Haruskah kututup wajah dengan separuh tangan terbuka ataukah berbalas senyum, hingga engkau mengerti bahwa isyarat cinta telah terjawab sudah..



Tiada harus kudengar akan kata hati yang berucap sayang, cukuplah dengan senyuman juga kerling dalam pandangan telah membuat anganku menjadi terbang bagai sepasang camar diatas lautan..

Inikah cinta yang telah membuatku slalu gelisah ataukah hanya keindahan pelangi dikala senja yang akan menghilang dikala datangnya malam..

Berjuta kata telah terangkai indah disaat panah asmara telah menikam dada, hingga symponi rindu bagai slalu mengalun merdu dengan tiada mengenal waktu..

Duhai sayang..
Bawalah anganku terbang menggapai awan bersamamu, hingga tiada yang menjemput asmara selain cintaku, hingga tiada nama lain dihatimu selain namaku, hingga kita bersama menapak tahta mahligai yang indah, sampai usia kita berdua menjadi..
- R E N T A -