RINDU KEKASIH DIRANTAU

Setahun sudah tiada berita, akan kekasihku yang telah lama tidak bersua, entah dimanakah kini engkau berada, telah hilangkah rasa rindumu yang pernah terukir indah, dikala kita masih bersama..

Tiadakah engkau merasa, akan sayangku yang titak pernah sirna, mungkinkah rantaumu telah membawa bahagia, sehingga engkau lupa akan ucap janji dimalam purnama..



Indah sungguh malam kenangan, bersinar rembulan yang berpagar bintang, aku terdiam dikala kau ucap sayang, aku tersenyum dikala kita sama berpegang tangan dan dadaku berdebar dikala bibir kita berpadu sebagai salam perpisahan..

Entah sampai kapankah aku menunggu?. tidakkah engkau mendengar seruan dalam hatiku, betapa aku rindu betapa aku sayang dan aku akan slalu setia menantimu untuk kembali dlm dekapan..

Lirih sudah hatiku menanti, hatiku sepi jiwaku sunyi disaat kau tiada disisi, mungkinkah engkau akan segera kembali, disaat dua belas purnama yang kini telah menepi dan kita akan bersama bahagia untuk mengarungi..
- Mahliga Kasih Nan Suci -