HAMPA DALAM PENANTIAN

Tiada pernah kusesali, akan pertemuan yang melahirkan benih sayang, namun sangatlah kusesali, akan nyala lilin dihati yang kini seakan memudar..

Aku menyadari akan bintang yang tak mungkinlah tergapai, namun aku menagis dikala rembulan redupkan sinar, mungkinkah kisah ini haruslah terhenti, sedangkan kepasrahan akan cintaku tiadalah mungkin untuk terbagi dan itu untukmu..

Kuterdian dalam kesendirian, kupetik dawai gitar dan kualunkan kidung sayang, akan rindu yang tiada tertahan, akan sayang yang tiada dapat untuk diuraikan, semoga getaran hati dapatlah engkau mengerti, betapa rinduku tiadalah tertahan lagi..

Tiadalah lelah aku menanti, akan kekasih hati yang telah lama tiada kutemui, mungkinkah kisah ini haruslah terhenti, sedang salah atas diriku tiada pernah aku mengerti..

Bila masih sayang usahlah kau larutkan hidupku dalam penantian, aku menyayangmu dan terlalu besar rasa sayang itu, janganlah kau biarkan aku sendiri, menatap hari dengan langkah yang 
- P E D I H -