178 - BUNGAKU LAYU

Mungkinkah rembulan telah terjatuh..
Hingga keindahan sinaran seakan menjadi kelabu..
Ataukah kesejukan butiran salju telah membatu..
Hingga dirimu tidak hirau lagi akan lara dihatiku..

Apakah salah bila suka menjadi cinta?..
sedang datangnya cinta inipun bukanlah rekayasa..
Sungguh aku tidak mengerti?..
Hadirnya dirimu telah memberi warna indah dalam sanubari..
Dan akupun bahagia..



Bila memang engkau sayang..
Janganlah engkau menjadi debu yang beterbangan..
Mengotori dan melukai hati yang telah menyayang..
Namun jadilah kumpulan debu yg terbentuk menjadi jambangan..
Yang menopang juga menghias indah bunga bunga yang bermekaran..

Siapa sangka semua jadi derita.
Bersua denganmu pun tidak ada yang istimewa..
Namun harus aku akui..
Untuk melupakanmu pun aku tidak kuasa..
Sungguh aku telah jatuh cinta..

Kini engkau pergi..
Disaat bunga cinta telah menghiasi
relung hati..
Entah kemana kucari bahagia..
Sedang rembulan pun seakan
enggan untuk menyapa...
Engkaulah cinta terakhirku..
Rasanya idtak mungkin lagi aku
mencari penggantimu...
Dan jangan biarkan bunga cinta ku..
- L A Y U -

Hmmm........