053 - TAKBIR KENANGAN

Inilah saat yang aku impikan.
Saat bersamamu di malam takbiran..
Indah bersama berpegang tangan dalam keramaian..
Bersuka bercanda disepanjang jalan kenangan..

Engkau yang begitu special dimataku..
Yang slalu menghias dalam kebahagiaan disetiap hariku..
Dan tak perlu engkau tanyakan itu padaku..
Sebab engkau pastilah mengerti akan segala perasaanku..
Hingga disetiap hariku salalu ada senyum yang nampak dari bayangmu..



Kutelusuri jalan setapak yg rimbun lembah sunyi..
Hanya sinaran rembulan yg menerang langkah kaki..
Juga seberkas cahaya yg membias diantara rimbunnya pohon yg kita lalui..
Dan aku slalu berpegang pada hangatnya tanganmu duhai sejatiku..
Indah.....
Seindah gema takbir dimalam purnama...

Bersamamu aku bercanda..
Bersamamu aku bahagia..
Dan dimalam itu kau ucapkan cinta..
Cinta yg tak pernah pudar menghiasi relung hati sampai saat ini..
Cinta yang slalu bersemayam dlm jiwaku kini..
Aku merindukanmu.....

Kini gema takbir tlah bergema..
Sungguh rasaku masihlah terkenang

akan kenangan yang telah lama..
Walaupun engkau kini tlah mendua..
Namun kenangan dimalam takbir sangatlah

terasa nyata..
Dan kini aku merindukanmu...

Senyumu untukku..
Sayangmu milikku..
Walaupun kita tak dapat bersatu..
Namun aku bahagia tlah menjadi

nostalgia dalam kehidupanmu..
Dan aku masihlah mencintaimu..
----------------------