046 - MENGEJAR MIMPI

Adakah kau yang jauh disana..
Merasakan kegundahan hati 

seperti yang kini hinggap menggelayut dalam relung jiwaku yang sunyi..
Yang berharap sinaranmu menerang menyibak tirai rindu dlm jiwaku..
Dan berpegang jemari menemani khayal mimpi dlm tidurku malam ini.


Entah mengapakah kerisauaan melanda rasa dihatiku kini..
Rona rupamu slalu hinggap menemani menari bernyanyi..
Melenggak lenggok gemulai menggoda tatap mataku yg mulai sayu.



Kau tersenyum..
Kau memanggil manggil..
Seakan ada kerinduan yang tertahan yg tak tergapai..

Meskipun kau jauh..
Meskipun sayang kita terbatas halang..
Namun kerinduanku bagai menjalar 
membias dinding rindu akan ruang hampa dlm hatimu..
Dan aku akanlah slalu ada disetiap detak nadi
 dan hembusan nafasmu..
Sungguh aku merindukanmu..

Duhai juwita hati..
Kutemani engkau dlm lelap mata tidur malam..
Kan kuambil dan kupetik dawai 
tuk dendangkan kidung rindu dlm buaian..
Kan kupegang jari jemarimu..
Kan ku sibak rambut panjangmu..
Kan kucium mesra kening suci tuk menghias getaran hati..
Dan engkaupun terpejam beriring senyuman..

Duhai angin malam..
Hangatkanlah dinding rindu sang bidadari..
Bawalah rasa sayangku menemani ruang mimpi..
Agar ia tetap tersenyum.
Dikala menatap pagi..
Agar ia tetap gembira..
Walau titian rindu tak jau terpatri..

Aku menyayangimu..
Aku merindukanmu..
Biarlah kisah indah antara kita tetap berlaku..
Biarlah canda dan tawa menghias slalu.

Aku ingin bersamamu..
Aku ingin membawamu..
Sampai tiba halal bagimu..
Juga untukku..