083 - SESUKA HATI

Mengapa kau biarkan aku terus menanti..
aku terdiam bersama sang buah hati..
Aku membisu dikala senja menepi..
Dan aku terpaku diantara bahagiamu..
Sungguh kejam hatimu..

Layulah sudah bungaku kini..
Tak semerbakkah harum bunga di taman hati..
Hingga dikau mencari bahagia sendiri..
Sungguh aku tak mengerti..



Enkau kejam, Engkau tega..
Engkau bagai tak mengerti akan rasa dlm hatiku kini..
Engkau bagai lupa akan tangis si kecil yg rindu akan belaian..
Engkau terbuai akan keindahan yg seakan menjanjikan..

Bertahun sudah kita bersama..
Namun mengapa prahara kini datang melanda..
Mungkinkah ini ujian?..
Ataukah cobaan dari hamba yg kurang dlm beriman..

Bersama segenggam harapan..
Aku ingin engkau kembali dan berkata sayang..
Aku ingin menggapai mimpi..
Kembali bersama bercanda..
Ceria dengan senyuman sang buah hati tersayang..

@Janganlah pernah menggores noda..
Bila tak ingin hidup tak menjadi cela..
Taburkanlah kasih sayang pada permata hati tersayang..
Hingga kasih anak tidak menjadi sejengkal tangan #..

Aku berharap engkau kembali menepi dan disini aku mengharap engkau kembali..