JALINAN KASIH MESRA

Kutatap indah rona jelita Yang berulang sekejap menatap mesra, entah apa yang ada dalam hatinya hingga membuat rasaku sejenak tergoda akan senyumnya..

Tangan berjabat tatap berpadu, dikala kuucap selamat dihari ulang tahunmu, mengapakah engkau kini sangat berarti bagiku, hingga rasaku bagai tiada ingin menjauh darimu..

Melati putih sangatlah indah, menghias rambut juga telinga, adakah engkau bahagia untuk menerimanya, sebagai persembahan dari rasa suka yang telah lama terpendam dalam jiwa..

Kini sukanya dihati terpautlah sudah, hingga kantukku bagai tiada sanggup untuk pejamkan mata, ada senyum yang menggoda, ada canda juga cubit mesra, mungkinkah aku telah jatuh cinta, hingga disetiap hariku slalu terbayang sidara jelita..

Duhai sang putri melati..
Engkau harum semerbak menghias sanubari, senyumu indah, sapamu ramah dan panah asmaramu telah menikam didada sungguh aku tak berdaya..

Duhai kekasih hati..
Usahlah ada ragu akan setiaku, walau berjuta halang datang menghadang, walau berjuda pedang datang menikam, aku akanlah tetap melaju menggapai impianku, impian kita untuk hidup bersama dalam mahligai bahagia dalam istana cinta yang berpagar bunga bunga..
-- I N D A H --