035 - HAMPA DIDALAM KERAMAIAN

Mengapakah dalam keramaian hatiku sepi...
Dalam canda dan tawa hatiku sunyi..
Entah apa yg terjadi...
hatiku hanpa..
Jiwaku lara...
Daun daun cintaku bagai terbang..
Melayang jauh dan menjauh..

Aku tak pernah memaksa..
Walau hasrat suka bagai tak terkira...
Namun jangan pernah menganggapku tak ada..
Aku bisa mati karena cinta...
Sungguh aku merindukanmu...



Tilam indah bertabur bunga..
Harum semerbak diatas ranjang..
Namun mengapa rasaku sangatlah gulana...
Saat kekasihku melepas sayang..

Mengapakah engkau begitu gundah..
Sedang rasaku tak pernah berubah..
Adakah kata yg menggores hati..
Hingga engkau bergegas berlalu pergi..

Engkau bagai berlian yang menghias indah dihati..
Yang berkilau menerang sanubari..
Walau kini engkau berlalu pergi..
Namun ku yakin kita akanlah bersua walau dlm mimpi...

Maafkan aku..
Duhai sang putri melati..
Disini kusimpan sayang..
Walau kau anggap aku tlah terbuang..
Disini kutabur rindu..
Walau ku tau engkau tak ingin bertemu..

Rasaku bagai bejalan dipadang yg gersang..
Langkah demi langkah bagai kaki terbakar..
Namun berbitir peluh tlah menyiram memberi kesejukan..
Seperti namamu yg slalu terukir dlm ingatan...

Lanhkah hatimu ada dlm hatimu.
Bila benar katakan itu???..
Aku slalu merindukanmu.....
---------------------