062 - BUDI KASIH

Bertahun sudah hidupku tertanggung dari tangan penyayang..
Ia memang bukanlah orang tua kandungku..
Namun belas kasih yg tercurah bagai tak ada beda dgn adik2 ku..
Ialah bagai malaikat dlm kehidupanku..


kulewati sudah masa remajaku..
Hidup berdamping bersama mahligai sejatiku..
Engkau jauh..
Akupun jauh..
Namun rindu akan baktiku tak akan lepas dari jiwaku.
.

Berjuta hasrat tuk bakti kadang sangatlah menghantui..
Aku rindu..
Ada sayang..
Aku kangen..
Ingin rasanya ku berbalas budi kasih..
Namun raga ini bagai tak kuasa tuk terlewat
dari cobaan yg menghampiri..
Aku merindukanmu..
Tiada hasrat dalam hati tuk lupakan kasih..
Bukan pula aku lupa akan bakti..
Aku rindu padamu..
Aku sayang padamu.
Namun aku tak kuasa tuk berbagi pilu denganmu..
Maafkan aku..
Maafkan aku..
Ramadhan sejenak akanlah datang..
Tak kuasa deraiku berjatuh perlahan.
Ingin rasanya aku bersua pandang..
Memelukmu..
Menyayangmu..
dan memohon ampunanmu..
Yang tak bisa memberikan senyum diusia senjamu..
-- maafkan aku --
Aku merindukanmu mama..
Aku merindukanmu papa..