033 - BERSUA KEMBALI

Bertahun sudah kependam rinduku..
Ku sembunyikan sudah segala resahku..
Namun aku tak berdaya dikala pandang mataku bersua..
Dari kekasihku yang telah lama tiada kabar juga berita..

Sekian lama kita terpisah..
Namun kenangan indah tak akan terlupa..
Walaupun kini kita telah sama mendua..
Namun bayangmu masihlah slalu terlihat nyata..

Kulihat hampatan lautan sepiii..
Kutatap bentangan langit sunyiii..
Hitam dan kelam..
Kelam bagai rasaku yang slalu rindu akan senyuman..
Senyum yang teramat manis dari bidadariku tersayang..
Dan aku slalu menyayanginya..

Bersama sinaran yang temaram
dari sebuah lilin dimeja makan..
Bersama hembusan angin tepian pantai
yang dingin bagai menusuk tulang..

Ku pegang tanganmu..
Ku elus mesra lentik jemarimu..
Dan mengkaupun tersenyum..
Walau berbutir derai yang mengalir
diantara pipi dengan tiada tertahan..
Maafkan aku yang telah membuat
rasa dihatimu tersiksa akan rindu..
Namun akupun masihlah slalu menyayangimu....

Dingin malam ditepian semakin merasuk kedalam tulang..
Kudekap ragamu..
Kusibak rambut panjangmu..
Lalu kucium mesra keningmu..
Dan engkaupun memeluk ragaku..
Indah...
Seindah kisah yang tertunda dikala remaja..

Jangan lagi kau jauh dariku..
Bawalah aku terbang kelangit yang tinggi menjulang..
Seperti sepasang merpati yang melayang bersuka dgn riang..
Ku ingin bersamamu..
Mengarungi bahtera hidup di atas hamparan samudra kasih..
Bahagia dan tiada pernah terpisah..

Duhai melatiku slalu yang semerbak dilembah sunyi..
Slalu ada rindu yang menjelma disetiap hariku..
Slalu ada sayang yang terlukis indah dengan berjuta kenangan..
Bersamamu aku bahagia..
Dan kepadamu aku ingin bajagia ini menjadi nyata..
Aku menyayangimu melebihi sayangku pada diriku sendiri..
Slalu dan slamanya indah..
Seindah kenanga kita dimasa sekolah..
-- S.M.A --


-------------------