015 - IMPIANKU MUSNAH

Masa kecil mungkinlah terlalu indah
untuk dilukiskan..
Aku bermain..
Aku bercanda..
Aku tertawa..
Dan belajarpun aku besama..

Sungguh tiada pernah terbayangkan 
olehku..
Beranjak remaja kita pun terpisah..
Engkau jauh..
Akupun jauh..
Namun sepucuk surat yang bertulis sayang ..
Masihlah tersimpan rapi dalam dompet yang kusam ..
Juga sapu tangan sebagai tanda dalam kenangan..


Lama sudah kita tiada bertatap muka..

Dan tidak ada satu suratpun yang aku terima..
Mungkinkah engkau lupa..
Atau hilang sudah rasa suka..
Aku merindukanmu..

Kini aku kembali..

Dengan membawa berjuta mimpi..
Kini aku kembali..
Dan berharap engkau menyambut kasih..

Aku berlari..

-- hatiku rindu --
Aku melayang..
-- untuk bersua pujaan --
Namun aku terkulai..
Ternyata engkau telah berpaling sayang..

Kini aku terdiam..

Kini aku sendiri..
Dan kini aku hanya dapat menatapmu dengan..
-- sembunyi sembunyi –